Nieuws!

Vita Arcen

Deel 2 Zomerblog

Tips

In het voorjaar en de zomer kunnen de temperaturen behoorlijk oplopen. Dit kan ervoor zorgen dat je je minder energiek voelt.
Wij geven bij deze graag een aantal tips om je energiepeil aan te pakken:

  • Goed drinken omdat je door zweten veel vocht verliest.
  • Breng je energieniveau op peil door regelmatig te bewegen
    Als je een drukke werkdag hebt gehad is de kans groot dat je op de bank ploft en geen zin hebt om te gaan sporten. Dit is echter wel aan te bevelen. Je zal merken dat je na het sporten een stuk energieker bent en dat je daarna ook beter kan slapen. Tijdens het sporten maak je namelijk goede hormonen aan die ervoor zorgen dat je je fitter gaat voelen.
  • Je avondeten
    Plan je avondeten en maak het alvast van te voren. Als je het klaar hebt staan hoef je als je thuis komt niet meer te gaan koken en is de drive om na het eten te gaan bewegen / sporten groter.
  • Ga wandelen of fietsen buiten de warmste uren (tussen 12.00 en 14.00 uur)
    Regelmatig bewegen is beter voor je en vaste tijden zorgen ervoor dat je het langer vol gaat houden. Ga samen met iemand zodat je elkaar kan motiveren om te gaan. Het is bovendien gezelliger. Samen maakt bewegen leuker!
  • Zorg dat je voldoende slaapt
    Als het mooi weer is blijven we ’s avonds langer buiten zitten. Vaak langer dan eigenlijk goed is. Zorg dat je voldoende slaap krijgt.
  • Heb je klachten waardoor je niet regulier kan sporten?
    Beweging is voor iedereen belangrijk, ook als je medische klachten hebt. Sporten kan ook onder begeleiding van een fysiotherapeut. Wil je daar meer van weten?
    Neem dan contact met ons op! 

       

Lukt het jou om tenminste een half uur per dag te bewegen?
Dat is mooi! Je gaat je er vast en zeker beter van voelen!

       Heb je vragen of wil je graag een afspraak maken? Bel met 077 472 2495 of mail naar info@vita-compleet.nl 

Tot ziens bij Vita Compleet Fysiotherapie

Ga terug
© Vita Velden - Fysiotherapie